De Westerkim is een christelijk woonzorgcentrum met een kleinschalige woonomgeving, thuiszorg en dagbesteding.
Als ik in maart 2019 start, bestaat mijn opdracht uit vier onderdelen:
In bouwcommunicatie gaat het om verschillende doelgroepen met soms tegenstrijdige belangen. Het is een interessant speelveld van een zorgorganisatie en haar medewerkers, bewoners en familie, maar ook bouwpartijen, omwonenden en overheden. In mijn blog lees je waarom ik dit zo’n interessante uitdaging vind.
Hoe zorg je ervoor dat de uitstraling van een organisatie aansluit bij de identiteit? Dat begint met het verwoorden van de kern van het huis en vervolgens het vertalen naar beelden, kleuren en vormen. Bij de Westerkim was dit een mooi proces dat we samen met bewoners, medewerkers en vrijwilligers hebben vormgegeven.
En dan is het maart 2020: de COVID-19 pandemie breekt uit en alle verpleeghuizen gaan op slot. Het is crisis en dat vraagt om snelle, adequatie communicatie met bewoners, familie, medewerkers, vrijwilligers en de inwoners van de regio. In mijn blog lees je hoe ik deze periode heb ervaren.