Zwany deelt ervaringen

 Lezen en schrijven zijn mijn passies. Bloggen is voor mij een mooie manier om mijn ervaringen in werk en leven met je te delen. 

Verhalen die de toekomst verbeelden

14 april, 2018

Toekomstverhalen helpen je de toekomstvisie van je zorgorganisatie vertalen naar de impact op cliënten, medewerkers en stakeholders. Zo ontstaat een helder beeld van de stappen die je nu kunt zetten.

Dialoog: ruimte voor nieuwe inzichten

21 januari, 2018

De dialoog is een openhartig gesprek waarbij mensen samen nadenken. Wat mij hierin raakt is het oprecht naar elkaar luisteren zonder oordeel en het spreken vanuit eigen wijsheid.

Mijn vakantieboeken TOP 6

23 augustus, 2017

Na ruim 1300 km rijden, wil ik nog maar één ding: languit onder de amandelboom met een lekker boek en een glas rosé. En dan een hele dag lezen. In dit blog zie je de Top 6 van mijn vakantieboeken.

20 jaar ZZP: van adviesbureau naar personal brand

19 februari, 2017

Waar haal ik in 1997 het lef vandaan om voor mezelf te beginnen? Ik heb net mijn studie journalistiek & communicatie afgerond. Ervaring in het vak of kennis van het ondernemerschap heb ik nauwelijks.

7 lessen voor het organiseren van een stilteweekend

3 februari, 2017

Na acht jaar heb ik eenweekendstilte overgedragen aan mijn opvolger. In deze jaren heb ik 7 lessen geleerd over het in de markt zetten van een stilteweekend. Deze lessen deel ik graag met je.

De kracht van een corporate story

2 februari, 2017

Een corporate story vertelt het herkenbare verhaal van een organisatie. Het is een krachtig middel om het bestaansrecht van je organisatie te communiceren met verschillende doelgroepen.

Forget your perfect offering - Leonard Cohen

2 februari, 2017

Leonard Cohen zingt: ‘Ring the bells that still can ring.  There is a crack in everything, that’s how the light gets in.’

Scrum in communicatie - werken met korte sprints

6 januari, 2017

Scrum is een flexibel communicatiemodel dat je helpt om je communicatie-acties te plannen in een voortdurend veranderende omgeving.  Het model biedt volop ruimte  aan dynamiek en verandering.

Wat is de waarde van levensverhalen?

30 december, 2016

We hebben allemaal levensverhalen: groots en meeslepend of schijnbaar eenvoudig en alledaags. Wat maakt deze verhalen zo bijzonder en waard om op te schrijven?

Persona's maken voor de zorg: zo pak je het aan

16 december, 2016

Persona’s zijn fictieve figuren waarmee je cliëntengroepen of potentiële medewerkers een gezicht geeft. Het is een zeer krachtig middel om de wensen en vragen van cliënten in de zorg beter te begrijpen.

Dit zijn de boeken van mijn leven

2 december, 2016

Boeken kunnen je leven veranderen. Doordat ze een nieuw perspectief schetsen, inzicht geven, je ontroeren of blij maken. In dit blog schrijf ik over de boeken die mij raken.

Metafoor: de boodschap verpakt

11 november, 2016

Een metafoor is een sprookje of verhaal dat je speciaal voor iemand of voor een groep mensen schrijft. Metaforen helpen ons om anders naar een vraagstuk of situatie te kijken.

Vlot bloggen in de zorg: iedereen kan het

4 november, 2016

Bloggen is eenvoudiger dan je denkt. Lees over het beginnen, opbouwen en delen van een blog. Ontdek hoe jij vlot kunt bloggen in de zorg.

Je website beter vindbaar met SEO

7 oktober, 2016

Hoe maak je als zorgprofessional je website beter vindbaar? Door Search Engine Optimization (SEO) oftewel zoekmachine optimalisatie. En dat kun je eenvoudig leren.

Een stukje schrijven? Zo doe je dat!

23 september, 2016

Wil je een stukje schrijven voor een online nieuwsbrief, projectplan of website? Met deze tips gaat het lukken!

Wankelmoed: de kracht van kwetsbaarheid

21 september, 2016

Wankelmoed: het lijkt een contradictio in terminis. Hoe kun je nu wankelend moedig zijn? Bij wankelmoed gaat het er om je twijfel en kwetsbaarheid te laten zien. En daar is lef voor nodig!

Nieuwe huisstijl in 10 stappen

16 september, 2016

Een huisstijl is net een jas. Jarenlang heb je er plezier van, maar op een gegeven moment past het niet meer. Omdat de wereld om je heen verandert of omdat je zin hebt aan iets nieuws.

Corporate communicatie in de zorg

2 september, 2016

In corporate communicatie komen alle communicatiedisciplines samen. Als professional in de communicatie sta je voor de vraag hoe je dit in de praktijk vormgeeft en onderhoudt.

Druk, druk, druk? Ga tijdsurfen

12 augustus, 2016

Tijdsurfen is een manier om meer rust te creëren in je hoofd. De methode bestaat uit zeven aanwijzingen die aansluiten bij wat je van nature al vaak doet.

Imago versterking in de zorg

29 juli, 2016

Imago versterking in de zorg. Hoe doe je dat? Door te zorgen dat de omgeving positieve associaties heeft bij jouw organisatie, locatie of product. Lees hier hoe je dit aanpakt.

Webcare in de zorg

15 juli, 2016

Hoe ga je als zorgorganisatie 24/7 om met vragen, opmerkingen en klachten op social media? Het antwoord is simpel: door aan de slag te gaan met webcare.

Communiceren met BooQi

1 juli, 2016

Een BooQi is een compacte communicatietool op creditcard formaat. Door te spelen met tekst en beeld creëer je een vrolijk alternatief voor de aloude folders. Alle BooQi’s zijn compact en eenvoudig mee te nemen.

Arbeidsmarktcommunicatie in de zorg

24 juni, 2016

Arbeidsmarktcommunicatie in de zorg is meer dan een campagne om personeel te werven. Het biedt je mogelijkheden om je zorgorganisatie te profileren, medewerkers actief te betrekken en een community te bouwen.